Björn Axén Volumaster

Har kollat runt på lite sidor nu på morgonen och hittade Björn Axén Volumaster, många som skrivit att den är bra och mitt hår är värkligen platt och tråkigt så jag kollade upp vad det skulle kosta med en Volumaster, hittade då denna sidan Frisör Center .. värkar bra så jag beställde en :) 399:- fraktifritt också :)

Hoppas den är bra nu :)  Såhär står det om en på sidan iaf:
En unik produkt skapad av Björn Axén. Volumaster skapar volym från hårbotten och ger användaren en känsla av 2-3 gånger mer hår. En ökad hårvolym är något som ständigt efterfrågas i Norden där många har tunt och platt hår.

Idén till Volumaster fick Peter Hägelstam, Creative Director hos Björn Axén, när han arbetade med en stor modevisning i New York. Alla modellerna med afrofrisyer hade rakpermanentats och fick stor uppmärksamhet. Efter några veckor började den naturliga krusningen växa ut och frisyrerna lyftes från hårbotten och skapade en enorm fyllighet. Idén till Volumaster var kläckt.

Med Volumaster arbetar man igenom håret sektionsvis. Det är håret 4-5 cm närmast hårbotten som skall klämmas åt. Extra hållbarhet kan man få genom att tupera håret innan det formas med Volumaster. Problem med virvlar som delar upp håret löser Volumaster genom att dölja kala ytor och skapa en homogen frisyr. Alla som hittills testat produkten har upplevt en ökad hårvolym.

Volumaster är utvecklad med frisörernas hårda krav. Den har snabb uppvärmning samt en extra lång sladd på 2, 8 meter.

  • Revolutionerande produkt som lyfter håret från hårroten och skapar fantastisk volym.
  • Patenterad utformning av värmeplattorna.
  • Keramisk beläggning för skonsam behandling.
  • Extra lång sladd: 2,8 meter.
  • 2 års garanti.
~

Ser fram emot att få testa den :)
/E


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja så som världen ser ut nu blir de nog lite svårt att få fast jobb, men ja tänker positivt, ja ska ha ett jobb:P



ja har hört att de ska vara bra=) själv harjag redan så mkt volym i håret så ja behöver inte sånt=)



2009-05-05 @ 10:56:56
URL: http://sandrags.blogg.se/
Postat av: Malin Brinde

Åh, den vill jag också ha, min frisör använde den på mig sist och den var sjukt bra :D fin blogg förresten!

2009-05-05 @ 20:03:00
URL: http://malinbrinde.blogg.se/
Postat av: veronika

jag har också en, men tycker inte den är speciellt bra. man ser för tydligt vågorna som blir, men om du har tjockare hår kanske den är jätte bra. själv tycker jag det funkar bättre och blir snyggare om man tupperar lite.

2009-05-05 @ 20:25:14
URL: http://veronikawallin.blogg.se/
Postat av: SNAADRAA

Jag kan verkligen rekommendera denna! Man får verkligen volym som syns! Jag är iaf jättenöjd med den... :)

2009-05-06 @ 10:33:57
URL: http://snaadraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0